Dans, Vaggeryd och ny häst!

Det verkar vara någon sorts Serbisk afton på Piggis ikväll... Anna och co ska ut och göra stan ikväll, alltså på riktigt, inte bara jobba som de brukar. Det spelas, vad ska man säga... orientalisk musik? Jag tycker att det är sådär men gjorde i alla fall ett tafatt försök till någon sorts magdans, troligtvis ingen vacker syn. Men lite kul ändå, fast inte som igår när vi rockade loss i köket och jag ramlade baklänges rakt på städskopet. Haha, en händelse som man kanske inte borde skylta med, men känner jag Anna rätt så vet nog redan halva Stockholm om det så det är väll bara att bjussa på den ;)

Imorgon åker vi i alla fall till Vaggeryd. Jag tar med mig dream-team med Lina, Goose och HIJO (längtar!!) och hoppas på en lyckad helg... Jenny skulle ta med rosé så det borde bli lyckat, haha... Mosi tar med sig Fabi, Maav och en ny spännande häst! Ett sjuårigt sto som haft föl och inte gjort så mycket.

Jag hoppas att Maav och Goose kommer vara i form, det är nämligen väldigt kul när jag och Moa kan fajtas i omhoppningar med dessa två. Båda är både snabba och försiktiga, de två hästarna som vinner mest i vårat stall. Maav är snabbare än Goose om banan består av snäva svängar medan Goose slår Maav om det handlar om att kapa galoppsprång. Men vi har ju såklart inte bara varandra att tävla emot! Skulle dock kunna tänka mig att satsa en peng på Gummi och Maavfiu. Maav 22 år är i storform och Moa är revange-sugen efter en stolpe-ut-tävling i Falun. Den som lever får se helt enkelt... 



Skulle varit klockrent med en bild på min dansvurpa här.
Men så kul ska vi inte ha, håll istället tillgodo med en bild på nya hästen, Contessa ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0