Studenttider

Jag hade verkligen öl överallt. Håret var fullt, kläderna och skorna... Aa eller fötterna, hade ju flip-flops och golvet på flaket hade ungeför en dm vätska på hela botten, denna flyttade sig i takt med att flaket svängde. Blev liksom lite som peeling. Öl-smuts-fimp-saliv-peeling typ. Ungefär det äckligaste man skulle kunna tänka sig... 
     Att vara flakvakt var ändå okej. Klart att jag var lite rädd om min Iphone som låg i fickan på de nerdränkta shortsen som jag hade på mig. Men förutom det var det helt okej, framförallt var det rolig att se Gummi! Hon var liksom så lycklig och jag kunde verkligen känna igen känslan. Typ the best day of my life - stundenten! Min dag var verkligen fantastisk för 6 år(!) sedan och Moa hade sin igår och kände samma sak.
     Dock vaknade jag upp efter studenten med en ångestbubbla av stor storlek. Lite funderade man ju på vad man skulle göra av sitt liv, men det var inte den största motgången just då - det var istället saknaden som jag kände. Jag saknade skolan! Tryggheten och alla störtsköna karaktärer i SPID. 
     Men allt det där gav sig tillslut. Skolan är slut och det är jag glad för idag. Passande nog ska vi faktiskt ha någon form av reunion med klassen nästa helg, ganska kul även om jag kan vara ärlig att säga att jag inte saknar mina gamla klassisar lika mycket längre ;)

Too much deep talk. Jag måste sova! Tävling imorgon... (igen.. gah!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0