Framme i Falsterbo

Regnet står bokstavligen som spön i backen. Det sandtäta gräspartiet som vi är placerade på kan omöjligt bli blötare och blixtarn avlöser varandra med en rasande fart. Åskar gör det också... Jag ligger i en tältsäng i hästdelen. En sådan där säng som är max 90 cm och med vågräta plankor i botten som man känner av när man ligger på den. Madrassen är för tunn och täcket har blivit blött i ena kanten. Ett fönster stod öppet precis ovanför när himlen öppnade sig.


Pappa har det bra. Han har som vanligt lagt beslag på mastersängen, kingsize, ovanför förardelen... Men jag klagar inte, det är ändå rätt mysigt bak i bilen... Och så befinner mig ju i Falsterbo. Jag älskar Falsterbo. Alla älskar väl Falsterbo? Bara det slutar regna när tävlingarna drar igång så blir allt perfekt.. eller nästan i alla fall. Har ju såklart några fel punkter på min önskelista, men jag tror att jag håller dessa för mig själv, i alla fall för nu.
.
.
Coldplay - Every teardrop is a waterfall ska nu få avsluta min första kväll i Skåne...
.
.

Imorgon kommer världens bästa sistahs hit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0