Bortförklaringar

Jag funderar just nu kring bortförklaringar...

I mitt huvud försöker jag nu hitta bortförklaringar för att slippa plugga, samtidigt försöker jag hitta motivation för att göra det. Det är som en ond och en god sida av mig. Som när Disneyfigurer kan ha en djävul på ena axeln och en ängel på den andra.. Ungefär så känns det faktiskt. När man bortförklarar för sig själv, vilket känns ganska overkill, och svårt att hitta någon vinning i liksom...

Bortförklaringar för andra då..? Jag kan hålla med om att många bortförklaringar kan undvikas med lite vilja. Men ibland kanske man just inte vill, och då kommer såklart en bortförklaring väl till pass. Dock kan jag många gånger tycka att klarspråk känns smidigare, men som sagt, ibland kan en bortförklaring vara guld.

Anna tycker att jag bortförklarar mig nu... Hon tycker att jag ska joina henne och Mattis framför en film men jag "bortförklarar" mig med att jag måste plugga. Vilket jag i och för sig inte gör då jag istället sitter på facebook. Dåligt av mig. Men jag ska plugga, för att jag måste. Snart.

Världens sämsta bortförklaring är en som Anna ibland kan använda. "Jag kan inte, jag måste städa" Haha what? Städa? Alltså städa kan man göra när som helst!! En inlämning som man skjutit upp alldeles för länge kan man faktiskt vara tvungen att göra. Men att städa? No no, det där går inte hem här...

Okej! Nu har jag blogg-bortförklarat mitt skolarbete alldeles för länge, tillbaka till Ulf Wallins Sporten i spalterna. Sluta bortförklara er nu!



OKI BAH! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0