Trööött

Jag är lite avundsjuk på Moa som har fått spendera helgen i Borås... Jag hade jättegärna också hoppat Gina Tricot Grand Prix!! Eller kanske inte just GP men i alla fall lite kringklasser under meetinget. Men tyvärr står Hijo fortfarande på box på grund av sin trasiga hov, samtidigt som Goose har haft ett sår på vänster framkota och även varit tjock i det benet i veckan. Och att åka med bara Spirre till Borås kändes aldrig som ett allternativ... Får helt enkelt vänta ytterligare en månad innan det blir dags att inviga tävlingsåret 2011.

Tur var det dock att jag stannade hemma eftersom det var kaos här igår. Att ha hand om fyra hundar, två katter och tjugo hästar när det är snöstorm ute är ingenting man gör på en halvtimme. Jag jobbade non stop från 06.30 till 16.30 och hann under den tiden rida 7 hästar, longera 2 och promenera med 2 hästar samt samtliga hundar... Sedan fick jag skotta trappen och hjälpa B-Å att dra loss bilar som fastnat på gårdsplanen, tre bilar satte sig fast under dagen. Thank god att B-Å och Alex var här kunde hjälpa mig med plogning och mockning!

Blev en lugn kväll igår, tillsammans med Ida och Linn blev det middag och två flaskor rött, alldeles lagom för mig efter en intensiv gårdag. Nu ska jag och Iddi ut och promenera med hela kenneln i solen :) 



Björnligan vid fodring...


...och på promenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0