Det tar emot lite...

Man blir otroligt härdad när man arbetar med det jag gör. Igår var det -10 grader på Söderby och jag satt i sadeln på nio stycken hästar under dagen. Var dock en dålig dag på jobbet. Inte för att det var kallt och mycket att göra, utan för att jag flög av två (!) stycken hästar. Ibland ramlar jag faktiskt av, blir lätt så när man håller på med unghästar, men att ramla av två hästar på en och samma dag har nog aldrig hänt förut!

Det var 6-åringarna som strulade. Fiston kastade av mig och Lina reste sig så att jag ramlade av baklänges. Dumma dumma hästar!!!

Idag har det gått bättre, fem hästar ridna och samtliga har skött sig. Skönt! Nu har jag bara mina riktiga youngsters kvar, Whistler, Saidie och Junioren ska få hoppa hos Helena idag! Snön vräker ner och jag måste snart gå ner och skotta fram hästbilarna. Som sagt, man blir härdad... Längtar tills på torsdag då jag ska flyga till GBG och finjobba. Då är det dags att väcka journalisten i mig till liv igen :)



Fatta lite sommar....?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0