Skärpning Malin!

Jag är inte direkt fåfängan själv. Hur ofta är jag till exempelt sminkad? En gång i veckan? Haha, ibland ångrar jag dock att jag inte bryr mig mer, som idag till exempelt...

Jag var ute på långpromenad med Dixi och Summer när jag i all hast mötte två rätt fräscha killar. Jag mötte dem på en smal stig precis längs med sjön. Stigen var så smal att den ena killen fick gå bakom den andra för att undvika en obekväm krock när de mötte mig. Detta gjorde att jag endast såg kille nummer två i kanske en halv sekund innan jag passerat honom... Den främre killen har gått i min skola i högstadiet, men han är ingen jag egentligen skulle hälsa på, jag känner ju honom inte, jag känner bara igen honom. Den andra killen var däremot (minst sagt) lite mer bekant, vi har nämligen dejtat back in the days och vad jag vet så skildes vi åt som vänner (?). Problemet idag var bara det att jag såg honom för sent, jag var ju praktiskt taget redan förbi när jag uppfattade att det var han. Visst, jag hade kunnat vända mig om och på så sätt dra till mig uppmärksamheten, men det kändes inte riktigt läge när jag för dagen såg ut som 7 svåra år... Joggingbyxor, velourtröja som jag tidigare under dagen haft i stallet, osminkat face (sedan två veckor tillbaka), håret uppsatt i en knut på huvudet och hål i skorna, på båda skorna faktiskt. Alltså inte ett enda rätt dagen till ära.

Jag tror inte ens att de såg mig trots att det var mindre än en meter emellan oss när vi möttes, bara en sådan grej! Mer fokus på hundarna som badade (fast att de inte fick) än på en brud i sina bästa år... Haha ne, det får nog ta och bli ändring nu, det här går ju inte!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0