Semifinal på Strömsholm

Junior gjorde inte sin sämsta tävling idag, men var tyvärr långt ifrån den bästa... Han har en väldigt hög högsta nivå och samtidigt en väldigt låg lägsta min lilla Stakkato-prins. En rivning blev det och han slutade på en 13:e plats av drygt 60 starter, tråkigt eftersom endast 8 stycken kvalar till 4-årsfinalen i Flyinge i oktober. Klar för morgondagen är han i alla fall, de 32 bästa gick vidare från dagens första omgång.

Helena satt på läktaren idag och tyckte att rundan var bra men att det var synd att han inte hoppar som på träning när det väl gäller... Men men nya tag imorgon, det finns trots allt en liten liten chans att han kan ta sig till Flyinge, detta om han hoppar grymt imorgon, samtidigt som de hästar som ligger före honom måste underprestera... Hm som sagt, den chansen är väldigt liten.

Jag kanske är lite väl krävande på Junioren. Det är ju inte så lätt för honom att leva upp till Linas prestation i fjol, hon är ju liksom inte som andra, hon är nämligen så otroligt ambitiös och visade sig förra året vara en av Sveriges bästa hästar i sin årgång. Hon är faktiskt också med i helgen och hoppade en 1,20 idag, detta gjorde hon felfritt. Jag tror nästan att jag kan räkna de starter hon gjort med nedslag på en hand (det kan jag tyvärr inte göra med ett år yngre Junior).

Jag har förresten ett stort minus till Strömsholm!! Jag har nämligen fått boxar till mina två hästar i två olika stall... Varför kan de inte få stå bredvid varandra?? De delar ju på allt och haren Junior måste ju stå bredvid Lina så hon kan förklara för honom vad det här med stilhoppning handlar om... Jag frågade i sekreteriatet varför de står på två helt olika ställen när typ alla andra ryttare som har flera hästar har dessa bredvid varandra. Jag fick då svaret att de är så många hingstar till start och att de har gjort boxplaceringarna efter det... Hur kan det då komma sig att Junior står bredvid ett sto och en valack??? Så jäkla dåligt planerat och så jäkla dåligt bortförklarat!!!!!



J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0