Bakslag.

Jag är lite besviken på våran prestation på gårdagens kvalité... Junior var verkligen superspänd och gick med svansen mellan bakbenen under dressyrmomentet. Han ville inte gå i form och inte heller stretcha ut steget utan istället försökte han fly i galopp under större delen av visningen. Ingen hit!! Han fick en 6a på skritten och 5 på trav respektive galopp, ett otroligt hårt underbetyg eftersom han normalt sätt rör sig väldigt trevligt. Men jag förstår ju såklart domarna eftersom jag vet att han underpresterade något enormt igår. Tråkigt!!

Hoppmomentet gick lite bättre eftersom han då la fokus på hinderna istället för flyktinstingten. Dock var han fortfarande kort i sitt steg och jag var tvungen att lägga till en ökning för att kunna rida de 21,5 meterna på fem galoppsprång, detta gjorde honom aningens flack ven om han hoppade bra på enkelhinderna. Jag hade ju hoppats på att få en direktbiljett till Flyinge genom att rida till mig 9-9. Så blev inte fallet i år då resultatet istället slutade på 8-9, ett skitpoäng ifrån! Om han bara hade varit på sitt bästa humör.... Men men, han är klar för semi-finalen och hoppet om Flyinge lever än. Om tre veckor avgörs semin. Träna träna träna :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0