Åå dåliga fotbollsnation!

Heej och håå fotbollssverige!! Varför inte publicera lite mer, ytterligare en sportbilaga inriktad på nästintill enbart fotboll, eller lite mer TV på bästa sändningstid kanske? Det går ju såå bra, menar jag!

I egenskap av studerande sportjournalist med två uppsatser i ryggen som handlar om just detta, blir man förbannad. Frågan är av mig redan ställd, kanske några hundratals gånger... Varför lyfta en sport till skyarna som Sveriges landslag praktiskt taget suger i??

Jag gillar fotboll och jag tittar på fotboll MEN den överpublicering som sker gör mig otroligt irriterad. Och problemet blir inte tydligare när Sverige gång på gång presterar som skit! Varför inte lyfta fram andra sporter i rampljuset, sporter där Sverige når större framgång? Ge dessa en chans ffs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0