Jag har världens finaste 5-åring!

Jag säger bara en sak - SOFTLINE H <3

Vilken otrolig häst jag har i henne. Hon är så fantastisk att jag har svårt att beskriva det med ord. Efter att ha haft dåliga blodvärden i kroppen under en längre tid, gick hon efter endast en veckas träning in och tog Vaggeryds unghästklasser med storm.

Hon har, sedan de nationella tävlingarna i Gävle i april, endast joggats på hemmaplan. Hon blev friskförklarad förra veckan och efter endast en hoppträning åkte vi till Vaggeryds nationella för att lämna in kvalpapper till Falsterbo. Jag visste att det var en stor chansning att ta med henne och hade beslutat mig för att inte pressa henne om det skulle kännas för tufft.

Nollade i fredags, nollade igår, OCH NOLLADE IDAG! Helt sjukt att efter över en månads lång sjukdomstillstånd kunna spika en Falsterbobiljett. Det var inte lätt heller, långa banor med två kombinationer i varje klass, idag var det till och med en trekombination med oxer in pluss en räcke - oxer-kombination. Jag är så otroligt stolt över henne <3

Hijo hoppade en 1,35-klass idag och slog tyvärr på en nit på ett regnbågshinder som inte tidigare stått på banan. Fuling!!! Förutom det så var han ändå fin men man blir ju ändå lite irriterad... Och Moa hade ett nedslag i en 1,25, det såg bra ut och med lite mer träning kommer det nog bli kanon med nya hästen :)




Fantastiskt fina Lina!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0