Klar med referatet!

Äntligen klar med det politiska referatet! Usch vad dålig jag är som sparar det till kvällen före deadline... Men 22.30 är ändå ett okej klockslag att bli färdig på, det är som en gräns. Efter 22.30 blir jag för trött och underpresterar, vilket är mycket onödigt! Underprestation är någonting man absolut bör undvika, i alla fall i min värld, där det gäller att göra sitt bästa i vad man än ger sig in på. Sedan kan man absolut inte vara bäst på allt, det är heller ingenting man ska sträva efter. De människor som tror att de är bäst på allt (jo, de finns faktiskt..) har allvarliga problem och borde söka hjälp!!

Man kan inte vara bäst på allt, men man kan alltid göra sitt bästa!



...Okej då, ett tråkigt och mycket ointressant stycke ur mitt referat:


Hushållsavdraget
Avdragen för hushållsnära tjänster har bidragit till att över 11 000 personer blivit sysselsatta, 80 procent av dem kom direkt ifrån arbetslöshet. Trots detta har oppositionen nu meddelat att man vill avskaffa avdraget. Om så blir fallet menade Anna König Jerlmyr (m) att tusentals människor, varav många kvinnor, kommer att skickas direkt ut i arbetslösheten.

- Hur kommer regeringen hantera den oro som många kvinnor känner inför hösten, om de kommer att förlora jobben eller inte? frågade Anna König Jerlmyr (m) arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin (m).

Arbetsmarknadsministern påstod även sig själv vara orolig över oppositionens arbetspolitik.

- Jag kan bara konstatera att det är en jobbfientlig rödgrön opposition vi ser och det är naturligtvis en oro som man kommer att behöva ta på stort allvar, svarade Sven Otto Littorin (m).




Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0