Irriterande hosta blev outhärdig magknip.

Jag hade sådan där sjukt irriterande och djupsittande hosta igår... För att ta död på irritationen tog jag till det starkaste jag hade, en hostmedicin som endast går att få ut på recept. Jag fick den under år 2008 då jag hade ett märkligt virus, som höll i sig i flera månader. Den är så stark att man inte får köra bil med den i kroppen. Naturligtvis överdoserade jag, 20 ml istället för 5-10 ml som det stod på flaskan. Lika bra att ta i ordentligt för att slippa vakna av hostattacker på natten.

Jag slapp hostan, den var som bortblåst. Men istället vaknade jag av ett otroligt starkt magknip, det gjorde så ont att jag var nära att börja grina. Jag som hatar hatar hatar att kräkas ville verkligen ingenting hellre i denna stund. Någon kräkning blev det dock inte, fick istället ligga och vrida mig av smärta under en dryg timme.

Det var inte bara faktumet att det gjorde hiskeligt ont som oroade mig, mest av allt låg jag och var rädd för att missa allsvensketräningen som går av stapeln idag och imorgon. Som tur är kunde jag sedan somna om och nu på morgonen känner jag inte av magsmärtorna alls... Puh!

Några tips som avslutning: Ät inte receptbelagd medicin utan läkares ordination. Ät inte heller gammal receptbelagd superstark medicin. Och slutligen, dosera inte med egna mått, läs på flaskan och följ anvisningarna, överdosering är inte att rekommendera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0