Fina Junioren!

Just det! Jag glömde ju berätta om tävlingen igår... Åkte till Ryttis med Junior för att han skulle få hoppa sin andra tävling, även denna gång på 1 meters höjd. Jag hade åkt dit själv och fick oturligt nog stå på fel sida av vägen, alltså inte på cirkusplatsen. Med andra ord var det långt att gå.

Jag lämnade lillblacki i bilen medan jag gick upp för att visa hans papper. När jag kom fram till Livdragonernas gröna ridhus insåg jag att unghästarna hade börjat och häst nummer 10 precis skulle starta. Själv hade jag startnummer 19, börjar bra... Allvarligt, hur hann de med 80 starter på två timmar??!

Fick prickiga vita ridbyxor efter att ha sprungit till sekreteriatet. Som tur var, var de vänliga och flyttade mig näst sist, fick startnummer 40. Säkert hälften var dock strukna så stressen var fortfarande ett faktum. Jag kastade in Breeders-kvalpapperna trots att jag inte gått banan.

Ut med världens sötaste lilla kolsvarta häst. Han var ivrigare än jag och gick ur bilen innan jag hann tränsa. Med endast tyglar runt halsen stod han ute, 100 meter ifrån Lidingövägen... Jag hade tur att han är en fegis. Han spände upp sig och blev otroligt snygg, men gick ingenstans, eftersom det var läskigt åt alla håll. Jag tränsade honom snabbare än snabbt. Puh!

Framhoppningen gick ganska bra. Eftersom så många anmälda bara struntade i att dyka upp var det lugnt i framhoppningstältet. Han hoppade super min lilla Stakkato-son :)

När jag kom upp till banan var det tomt, de två ryttarna som var före mig hade likt många andra inte dykt upp. Jag kunde därför inte se banan när någon annan red den, fick helt enkelt förlita mig på siffersystemet. Thank God att hinderna är numrerade!

Junior var spänd inne på banan, framförallt på hinderna som stod vid långsidorna, publik är nämligen obehagligt... Trots rädslan så vill han ju alltid vara felfri. Liksom i debuten på Botkyrka för två veckor sedan hoppade han bättre ju längre banan gick och till min stora glädje hoppade han i mål felfritt <3

Nu har jag alltså en felfri runda dokumenterad på fyraårschampionats-kvalpappret. En felfri och 6 försök kvar att få till ytterligare två felfria 1 metersrundor. I dagsläget ser det ljust ut :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0