Långt inlägg om en lyckad gårdag!

Haha gud vilket grym kväll det var igår!

Efter jobbet stressade jag hem för att hinna till en fotbollsmatch på konstgräset i Skarpnäck. Det roligaste på hela matchen var dock inte under själva spelandet utan när bollen helt plötsligt sköts ut och M, som det föredetta fotbollsproffs hon är, skulle agera bollkalle... Hon hoppade snabbt och smidigt upp på en snövall och tog tag i bollen. I samma sekund som hon skulle kasta den till snyggingen i tröja 12 ramlade fröken Hellgren istället och fastnade dessutom i snön.... Hon kom inte loss heller, utan fick kasta tillbaka bollen på planen ur en snygg sittliggandes position. Detta var verkligen så fruktansvärt kul!!! Efter matchen, när vi mötte alla fotbollsgrabbar vände sig snyggingen i tröja tolv sig om mot Mickan och sa:

- Snyggt gjort där!

Hahaha åå jag älskar att du kan bjuda på den här Micki, otroligt synd bara att jag inte fick med det på film, eller åtminstone bild. Svårt att beskriva med ord hur otroligt rolig denna händelse faktiskt var!

Efter matchen åkte vi hem till Micki och David för lite kladdig pasta och rödvin. Vi drack det vinet som jag fått av Patelito, som hon i sin tur tidigare fått av en efterhängsen datareparatör... Pattie, vinet var ett riktigt dyrgripsvin kom vi fram till, riktigt gott. Du kan hälsa din stalker det! ;) Passade även på att öppna en flaska till lite senare, och så fick jag en sjukt god ice-coffee med bailys av Bridget också. Och specialitén Guccimole haha. Mm mm mm.

Bridget bangade på utgång men jag drog mig in mot staden vid midnattssnåret. Mötte sedan upp Millan och Jenny på Soap Bar. Där träffade jag även en tjej ifrån min förra klass på JMK och Daniella som jag för övrigt inte träffat på typ 100 år. Hon tyckte jag var väldigt mörkhårig och föredrog mig i det blonda eftersom jag alltid varit så blond (bortsett från typ de senaste fem åren, vill säga...). Salsadansade på fram till 02 då Jenny och Millan tackade för sig.

Själv var jag inte riktigt klar här, utan begav mig vidare mot Sture. Haha varför slutar mina kvällar alltid där? Mötte Ida och Marne med deras nyfunna bratgäng som trodde att jag var 90a (alla tror verkligen att jag är två år yngre än min lillasyster. Snart kommer jag börja ta den som en komplimang). Sedan träffade jag Ellie som jag inte sett sedan strömsholmstiden! Jättekul att träffa henne! Det visade sig även att hon var kompis med den rödhåriga killen som var med i Halmstad 2008, han som sov med öppna ögen, vilket i och för sig var väldigt scary haha. Han var i alla fall också där...

Efter stängning och lite efterhäng fick jag skjuts hem av Anna, åå känns lika lyxigt varje gång, thanks roomie! Vi avslutade kvällen med att se Luftslottet som sprängdes. Eller jag såg inte hela, utan gav upp vid 6snåret då det ljusnat ute... Vi börjar verkligen närma oss sommarn nu när det är ljust innan man går och lägger sig efter en utekväll! Grymt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0