Af Chapman är allmänbildning.

Jag har varit på någon sorts stadsvandring med mig själv idag. Jag gick ifrån Slussen till Skeppsholmen, vidare till Norrmalmstorg och tillslut till Centralstationen. På uppdrag av Poppius ska jag göra ett reportage om Af Chapman. Af Chapman som jag inte ens visste vad det var...

Min lärare frågade om jag visste var det låg. När jag erkännde min okunnighet frågade han om jag verkligen var ifrån Sthlm... Haha, det är tydligen allmänbildning att veta att Af Chapman är ett flytande vandrarhem på Skeppsholmen. Men nu vet jag det, och jag vet till och med mycket mer, min allmänbildning har därmed fått sig ett lyft idag!



Ganska häftigt faktiskt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0