AC/DC

AC / DC... Hm asså jag vet inte riktigt. Tydligen konsert igår på Stockholms stadion. Detta fick jag erfara både en och två gånger. Först när jag i rusningstrafik tagit smygit mig fram i snigelfart längs essingeleden, från Älvsjö till Norrtull och slutligen kommer fram till Vallhallavägen, där det (om möjligt) rullar ännu saktare. Till råga på allt hade jag två kusiner med gumm- respektive gubbsvett med i bilen. Haha, de tvingade mig att sätta på AC och temperaturhållaren på under 18 grader brrrrrrrrrrrrr! Anna var dessutom otroligt stressad och tvingade mig till att busköra både i felaktiga filer och mot gult vid flertalet tillfällen. När hon dessutom krävde att jag skulle tuta på folk till höger och vänster var måttet rågat - nu fick det vara bra!

Hetsen berodde på trafiken som gjorde att Anna, Linus och Lilli anlände till sitt kryssningsfartyg 45 minuter senare än planerat. Men de hann! Med sisådär en kvart till godo innan avgång ;). Efter att ha släppt dem i Frihamnen hade jag hela Lidingövägen och Vallhallavägen tillbaka i kö kö kö. Fy fan vad tråkigt i en manuellväxlad bil och fula (sorry..) AC / DC fantaster åt alla håll och kanter. Men men hem kom jag efter totalt 2,5 h i bil.

Han vara hemma några timmar innan det var dags att återigen bege sig in mot stan. Utecompagniet väntade och vid 23-snåret stormades staden av rockers igen, konsterten var slut. Haha helt sjukt mycket folk på stan igår! Men det var kul, roligare än när det är helt dött vill säga...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0