Lyckat i Hammarö!

VILKEN HÄÄÄRLIG DAG!

Allt har bara stämmt och hästarna har hoppat fantastiskt!!

Junior började med att komma tvåa i 4-årsfinalen där det totalt var 45 stycken hästar med från början. Han blev endast slagen av den godkända hingsten Turmalin, riden av Stina Lillje. En helt klart värdig vinnare, shit vad den hoppar! och Stina gör ju minst sagt hästarna rättvisa så det är bara att lyfta på hatten och tacka för andraplatsen! Är otroligt stolt över att Junior tog sig så långt i tävlingen, det trodde jag verkligen inte när jag anmälde honom till touren... Fina fina Blackberry!

Efter fyraåringarnas final fick Hijo hoppa en consulationklass över 1,30-hinder. Han sprattlade runt felfritt och trots jag valde att inte pressa på tempot för hårt i omhoppningen, räckte det ändå till en fjärdeplats av drygt 20 startande.

Sist idag gick Goose. Han fick en rejäl utmaning i speed-derby-finalen! 17 hinder på banan, vanliga blandat med karaktärshinder... Han fick bland annat hoppa ut från banan, upp och ned för en jättebank, in i ett litet skogparti med två hinder, för att sedan hoppa över en riktig stenmur tillbaka in på banan (min pappa var väldigt nervös för att jag skulle ramla av in i den...). Vanliga karaktärshinder som bank, pulvermangrav och vattengrav var naturligtvis också med. Goose gjorde en fantastiskt bra prestation då han klarade av att hoppa samtliga hinder felfritt! Min tappra häst bangar tydligen inte på någonting :) Totalt var det 156 stycken som startade i kvalet, därefter gick de 23 bästa vidare till dagens final där min älsklings-Goose hoppar till sig fjärdeplatsen!

Jag kan ju inte vara annat än superstolt över mina tre superfina grabbar!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Grym du är!!!!!!!!!!!!

2010-07-31 @ 20:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0