Willys Älvsjö.

Willys Älvsjö är under ständig förändring. För några månader sedan var det en omöjlighet att möta någon med ett tillfredställande yttre under taket på den stora och omysiga mataffären. Detta faktum har, som jag ser det, inte varit någonting negativt. Det var chilligt på Willys i Älvsjö. Enligt min kusin som jobbar inom livsindusribranchen håller Willys ungefär 10% lägre pris än både ICA och Coop och man slipper dessutom gå igenom avdelningarna med utomhus-svensson-möbler och kläd och sko-delen som man annars bara vill spy på. Att det istället satt överviktiga, svettluktande människor med fett hår i kassan på Willys skulle man i och för sig kunnat stört sig på vissa dagar, men i regel var det ganska skönt ändå... Man kunde svänga förbi direkt efter stallet, efter gymmet, eller helt enkelt bara på en stadig bakissöndag. 

Nu har någonting ändrats. Det har börjat dyka upp normalare folk, snyggare och yngre, mer tilltalande med andra ord. Jag har sakta men säkert lagt märke till förändringen då till och med personalen är yngre och ser bättre ut (jag är väldigt utseendefixerad just nu...). Själv har jag dock inte förändrat mig, utan har fortsatt att knata dit utan minsta eftertänksamhet. Som igår till exempelt, när jag och Mickan bara skulle svänga in för att köpa lite nachochips en snabbis. Jag hade ovårdat hår uppsatt i en slarvig toffs, gym-tajtsen, jättefula uggs, hood-tröja och en pälsväst. Ingenting passade till någonting annat och jag var bara allmänt risig.

När Mickan av misstag vält ner både en ostsåsburk och några påsar tacokrydda på golvet vid Willys tacoavdelning fick jag syn på ett bekant ansikte... oh no! Nu är droppen nådd när till och med Kim Alin har hittat till Willys i Älvsjö. Kim Alin som var typ den snyggaste killen i hela huddingegymnasiet!! Aa eller i alla fall i hockeyklassen... eller säkert i hela skolan, det fanns väll inga snygga killar i någon av de andra klasserna?

Efter mitt långa resonemang om ämnet i fråga har jag kommit fram till att den faktiska förändringen är både bra och dåligt. Kul att man kan få syn på snyggingar på Willys men samtidigt jobbigt eftersom jag nu måste börja tänka på hur jag ser ut innan jag besöker den stora betongaktiga mataffären...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0