Oki bah!

Kul att halva Stureplan har börjat använda begreppet OKI BAH! Ett annorlunda sätt att säga hej då på. Denna formulering är skapat i min familj och används flitigt, främst av mig, Ida och Moa och kanske allra mest av pappa, lite otippat jag vet... Otippat men alldeles korrekt. Mamma använder sig av det ibland, men bara när hon är på bra humör.

Ska förresten åter igen till Långbro världshus idag. Till alla våras favorit-kändiskock som jag tidigare nämnt här på bloggen. Men julbordet är nerlagt för i år (som tur är) och nu bjuds det istället på födelsedagslunch/middag (vet inte riktigt vad jag ska kalla det då vi ska träffas där vid 14-tiden?) Hur som helst så är det min morfar som fyller år, 70 jämna år har han hunnit bli! Ska snart börja fixa mig, kommer nog att ta lite extra tid idag då jag är tröttare än vanligt på grund av nattligt arbete på klubben V, där man för övrigt kan köpa en tre-liters champagne för 150 000 kr, vilket jag kom till insikt över igår, lite hysterisk kan tyckas...

OKI BAH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0