Björkvik 30/10

Jag var ju och tävlade igår... Det tog drygt två timmar att köra till tävlingsplatsen och termometern stod som minst på -25 grader. Fy för vita ridbyxor i sådan bitande kyla! Tävlingen var dessutom lokal och gällde absolut ingenting, man kunde inte ens rida till sig några poäng. Ibland undrar jag faktiskt varför man håller på...

Men jag var faktiskt tvungen att åka igår! Jag ville att Lina skulle få starta ytterligare en 1,10-klass innan Strömsholm om två veckor, där det är tänkt att hon ska debutera i 1,20. Hijo behövde även han komma ut en gång innan nästa helg då det är nationella tävlingar i Hamre som står på schemat. Och jag känner min Hijo. Han beter sig alltid bedrövligt första tävlingen för året och detta faktum slår aldrig fel. Jag ville helt enkelt ta en eventuell diskussion på Björkvik istället för på Hamre, då det kommer att bli tillräckligt svårt ändå.

Linis startade 1m och 1,10. Hon gjorde det lekande lätt och kunde åka hem med två rosetter i bagaget. Och Hijo skötte sig faktiskt ovanligt bra (i den för honom väldigt lätta 110-klassen) fram tills näst sista hindret då han slog på tvärnit... Dumma dumma HIJO!!!

Det positiva med resultaten var i alla fall att jag fick som jag ville. Lina fick två bra rundor som i sin tur inbringar gott självförtroeende för framtiden och Hijo lurade mig, vilket innebar att jag blev arg. Man måste bli arg på honom ibland för att han ska hålla sig snäll. Min förhoppning är att han kommer att hålla sig snäll i Hamre nu :)

Tycker dock lite synd om Lina som fick dela bil två timmar dit och två timmar hem med en häst som sparkar i väggarna, skrapar i marken och ständigt försöker bita henne...





Lina är som alltid lika koncentrerad, till skillnad från sin reskompis bitcho de la casa!


Han är ganska självsäker när han hoppar med stängda ögon...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0