Påväg hem från GBG.


Det ligger någonting i vad Ida säger, det är lite ångestladdat att lämna Göteborg och Scandinavium. Att det tar slut och inte kommer tillbaka förrens nästa år... 
Precis som i fredags kväll var gårdagkvällen otroligt rolig. Det är någonting visst med ryttarfolk. En egen art som festar likt få andra. Humöret är ständigt på topp och den stureplanska stelheten är inte existerande över huvudtaget.
Sjukt kul att träffa alla underbara människor också. Människor som man inte träffat sedan tävlingssäsongen tog slut i oktober... Strömsholmsfolk, Arezzomänniskor och andra random utländska och svenska tävlingsryttare! Lyckat med andra ord :)

Nätterna är naturligtvis inte det enda lyckade under en sådan här vecka - tävlingarna är ju även dem fantastiska! Allvarlig talat så skulle jag göra vad som hellst för att få rida någon av tandställnings-Abdullahs hästar. Funderar om och om igen på om de verkligen var på riktigt eller om jag drömt att de hoppade som de gjorde?! Och Lunatic, som tog tre galoppsprång i WC-omhoppningens tvåkombination som mätte 10,80... Vilken fantastisk häst, helt otrolig!!!
En sista grej bara innan jag lägger Göteborg horse show bakom mig, jag lider med Caroline Kamensky, hur mycket otur får man ha?! (och hur mycket tur får konkurrenterna ha...?)

 


Tack för i år Göteborg horse show!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0