P-bots-kuppen!

Jag fick ett hett tips idag i skolan. Att förflytta sin egen p-bot till någon annans bil. Har man tur, kan man få den betald, alldeles gratis!

Jag ville prova på kuppen idag eftersom jag redan i skolan visste att min bil antagligen skulle ha dragit till sig en lapplisa-slappfisa. Den hade nämligen stått parkerad på tok för nära Globens tunnelbanestation hela dagen, från klockan 08.30. Jag hade bråttom imorse...  

Tyvärr gick inte min planerade handling som den skulle. Varenda jäkla bil i närheten hade åkt på en bot och trovärdigheten skulle brista om jag placerade min böter på en bil ståendes någon annanstans... Att förflytta den fruktansvärt irriterande inplastade skitlappen till en bil som redan hade aggerad offer för en parkeringsvakt skulle inte heller funka. Inte ens en blondin skulle gå på det.

Ett alternativ skulle ha varit att placera min egen bot på en annan bil och sedan tagit den bilens bot, och slängt... Men nej, då skulle jag fått dålig karma. Det skulle nästan kunna klassats som ett allvarligt brott och så långt ville jag inte dra det för att tjäna in 550 kronor. Inte idag i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0