Sjukskrivning

Träningen imorse blev inställd på grund av kylan. Tyvärr ringde de inte förrens en kvart innan träningens tänkta start och då var vi ju redan på plats på Runsten... suck. Blev helt enkelt tvugna att åka hem igen utan att ens lasta ur hästarna (Goose och Gancho måste ju undrat varför de åkte 45 minuter i bil för att sedan lastas ut vid vårat eget ridhus...).
     Moa tog till och med ledigt från skolan för att kunna vara med på träningen. Eller hon tog väl inte ledigt, utan sjukanmälde sig. Sjukanmälan är ju ett projekt i sig, problemet är ju vilken sjukdom man ska fejka att man har. Moa är gammal i gemet och spekulerade högt imorse:

- Hm, vad ska jag säga att jag har då? Ont i magen? Hade ju i och för sig ont i magen på riktigt förra torsdagen... 

Jag frågade Moa om hon inte bara kunde säga att hon hade feber? Men hon svarade rutinerat:

- Ne, feber funkar inte.. Jag var superfrisk i skolan igår och kommer vara samma i skolan imorgon, feber håller inte när man bara ska vara borta i en dag. Samma sak gäller hosta, det funkar inte.


Tillslut valde hon en, enligt henne, realistisk sjukdom... Migrän. Ett säkert kort.







Kommentarer
Postat av: Birgernatalie

I like this site. Keep it up!

2011-01-31 @ 11:23:19
URL: http://birgernatalie.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0