Stackars Charlie!

Jag sitter och sorterar lite bland papper, pärmar och andra viktiga grejer... Jag har en pärm där jag sparat hästrelaterade papper. Den innehåller bland annat diplom från klubbtävlingar och ridläger, autografer från bla. Peder, Lisen Peter Eriksson och Louise Nathorst. Bland dessa hittade jag även en sjukt rolig bunt med papper, papper där jag efter ponnytävlingar har skrivit ner hur det gått, hur det kändes och varför det gick som det gick...

När jag hittade dessa blev jag först ganska imponerad av mig själv. Redan vid 15 års ålder var jag tydligen strukturerad och seriös nog att analysera och reflektera över varje liten tävlingsstart. När jag sedan började läsa brast det... Jag grinade av garv!!! Jag kan tyvärr inte lämna ut de allra roligaste men ni kan få en hyfsat roliga reflektioner i alla fall ;):


3/2-02 Kumla Ridklubb


LB A1:c. 6:a av 60! 
LA A1:c. 12 fel


I LB:n var han väldigt tittig, men han gick nolla trots det, han var lagom pigg och lyssnade bra!! I LA:n så var han så trött att han knappt orkade lyfta på fötterna. Vi slutade på 12 fel. En rivning på andra oxern i en tvåkombination. Sen så stannade han på en bro (tittig), sedan hoppade han den, men rev med sig hela hindret.


Övrigt: Vi tror att han var slö pga att vi gett honom all kraft och hö innan starten.




HAHAHA STACKARS KILKENNY SOCKS!!!!

Kommentarer
Postat av: Tove

haha!



Vägen till Charlies hjärta gick ju trotts allt genom magen ;) Ni hade kanske en baktanke om att muta honom. Åh vad jag saknar den fina underbara ponnyn <3

2010-08-26 @ 09:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0