Smörade bort en P-bot.

Jag hade tur idag... Efter jobbet åkte jag raka vägen till SATS i Haninge för att hinna med lite löpträning innan det var dags att hämta Moa från körskolan (hon har förresten klarat teorin nu och är snart självgående, yey!) Jag gled in på gymmet i mina, sedan Hammarö - bästa vänner, Hunterstövlarna. Bytte till Adidas i entrén och körde sedan ett 40-minuterspass på löpbandet. Efter 15 minuter och ca 150 kcal brända kom jag på att jag hade glömt att sätta P-skiva (som alltid..). Jag tog här en chansning och löpte vidare utan att avbryta för att åtgärda parkeringsproblemet. När man väl kommit in i ett flow i träningen är det sjukt jobbigt att sluta, eller inte att sluta kanske, men att börja om igen sedan...

Jag orkade inte sätta på mig stövlarna efter avslutad träning, utan tog dem istället i handen och bävade för en p-bot på vägen ner för trappan mot parkeringen. I samma ögonblick som jag öppnade dörren och såg bilen, stod hon där - LAPPLISAN! Hon fotade bilen och jag hastade fram:

- Åå, jag var bara uppe och hämtade mina... eh... stövlar! (Det var uppenbart att jag hade tränat, hela jag var ju liksom svettig).

- Men jag har stått här i 11 minuter...

- Snälla! (jag tog fram min lite smöriga och nästan ledsna röst här...)

- Okej, men glöm inte P-skivan nästa gång!



VICTORY.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0