Smack.

Ett tips vid bilkörning: kolla alltid den döda vinkeln! Jag missade tydligen det idag... Har snart haft körkort i 5 år och har aldrig tidigare krockad med en annan bil, eller inte med någonting för den delen (räknar bort den gången när jag kvaddade uppsittningspallen med hästbilen...). Idag small det tyvärr till vid ett oskyldigt filbyte. Jag fick panik och som alltid i kaosartade situationer ringde jag till min kära far. Jag förklarade vad som hade hänt och att bilen jag krockat med körde efter mig (konstigt?). Vi en korsning där trafikljuset visade rött sprang tanten ur sin bil och skrek till mig med finsk dialekt:

- DU KÖRDE PÅ MIG!!!

Vid det här tillfället blev jag ju inte mindre obekväm... Hon skrek ut att jag körde på henne, så högt så att ingen på Älvsjö station kunde ungå att höra det. Min pappa är ju som han är och började skratta när han hörde den galna tanten. Shit, skönt att han alltid tar saker med ro! Det är en egenskap som han tyvärr inte har nedärvt på mig.

Allt löste sig tillslut men jag åker antagligen på självrisken för krockskadan, vilket känns fruktansvärt drygt. Sedan är jag även lite rädd för att konfrontera min mamma imorgon, det var nämligen hennes bil jag krockade med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0