Equestrian horse show

Äntligen hemma. Startade 05.30 från stallplan imorse och kom hem för bara en liten stund sedan... Goose gick kvalet till Drottningens pris imorse. Han betedde sig dock sjukt märkligt. Jag fick honom inte ens att hoppa över hinder nummer 1! Jag har aldrig varit med om någonting liknande, och framförallt inte med Goose. Eftersom han tydligen var morgontrött imorse fick han starta en klass efter lunch också, då var han dock sitt gamla vanliga jag igen och hoppade igenom banan som om ingenting hade hänt. Jag blev absolut inte klokare efter det, men jag kan erkänna att det var en lättnadskänsla som infann sig efter att ha gått i mål i vanlig ordning. Ibland undrar man hur de tänker...?

Linis var med på noterna redan från första start. Hon studsade runt lekande lätt på sin warm up över 1,15 m höga hinder. Hon gick bara en klass och laddar nu inför sitt kval imorgon :) Då ska även Hijo få följa med och hoppa 7åringarnas kval!



Hijo har laddad med gräs i hagen idag och har lovat att vara snäll imorgon ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0