Bio är kul.

Haha jag var på bio igår... När vi kom så såg jag Linus, Jenny, Mattis och Patrik i en av köerna som sträckte sig en bra bit på Heron city igår. En regnig måndag i början på augusti är tydligen en perfekt biodag, enligt många. Jag tog chansen och gick fram och hälsade på min storkusin & co. På så sätt kunde vi supersmidigt tränga oss förbi i alla fall en halv kö!

När vi hälsat klart öppnas det dessutom en kassa precis bredvid våran och vi hamnar helt plötsligt först i kön, nice! Tyvärr hade Leonardo DiCaprios nya film bara dåliga platser kvar så vi valde att se en annan för att slippa kant-häng. Day and Knight föll valet på. En töntig men ändå rätt underhållande actionkomedi med Cameron Diaz och Tom Cruise i huvudrollerna.

Innan bion skulle börja höll jag på att skicka sms, ville kolla tid för hoppträning ikväll. Reklamen var i full gång och jag fipplade ganska långsamt med Moas telefon eftersom jag glömt min egen hemma, varpå en kille sittandes snett ovanför mig bad mig stänga av telefonen. Jag lådsades inte höra till en början eftersom filmen inte hade börjat och jag ansåg sms:et vara viktigt... Han lutar sig då fram, petade mig på axeln och sa:

- Stäng av mobilen!


Av ren reflex vände jag mig mot den babyfaceliknande tönten och väste tillbaka:

- JAG SKA!

HAHAHAH Ida och Moa vred sig av garv i sina stolar efter mitt korta svar. De tyckte det lät som om jag sa ifrån till mamma när hon tjatar. Strax efter händelsen började de härma killen - Malin stäng av mobilen, stäng av mobilen... Sedan skrattade de ännu mer! Jag kunde inte hålla mig längre, utan började hoppa upp och ner i biostolen och skrattade så att tårnarna kom. Detta var biokvällens roligaste, och då hade inte ens komedin börjat än...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0