Glasögon-orm!

Vi hade Paul Hansen (en av världens bästa fotografer som numera jobbar på Dagens nyheter) på besök i skolan idag. Tack vare honom fick vi en mycket intressant och ganska gripande föreläsning i eftermiddags.

Föreläsningen började med att han ställde följande fråga: Vad är en bra bild?
Spekulationerna var många och frågan öppen, människor i klassen (och grannklassen, som också var med) svarade på frågan fritt. När de frivilliga spekulationerna nådde sitt slut började han fråga ut en person som inte frivilligt svarat på frågan. Han frågade inte vem som helst... Han frågade mig!

- Vad tycker du? Han tittade på mig och eftersom jag var i mina egna tankar och inte uppfattat frågan (oops!), hoppades jag innerligt att han tittade på någon annan... Jag tittade snabbt ner i bordet och bad till gud att det var Sofia han frågade...

- Haha, titta inte bort nu, fegis! Jag frågar DIG, med glasögonen (alla vände sig mot mig). HAHAHA alltså vid det här tillfället ville jag verkligen sjunka genom golvet! Jag brukar nämligen alltid smyga på mig glasögonen eftersom jag helt enkelt inte vill att någon ska se att jag har dem. Inget fel med glasögon-ormar, men JAG vill faktiskt inte vara någon!! Nördfacket kan man ju liksom hamna i ändå... Haha. 



Tack Paul Hansen! Jag är efter dagens föreläsning 
känd som klassens glasögonorm med stort G, KUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0