Kvalitén imorgon!


Imorgon ska jag rida mitt livs första kvalitétstävling. Jag är redan nervös! Blir ofta det när jag ger mig in på någonting som jag inte vet till hundra procent om jag klarar av...

Jag tror dock att jag är hyfsat förberedd. Hoppningen borde ju gå i lås, i alla fall om hon hoppar som hon gjorde sist vi tävlade ( i Hammarö). Själva veterinär/extriördelen har vi också tränat på och Helena har visat mig hur hon ska stå för att det ska bli allra bäst.

Det jag är mest nervös över är dressyrdelen! Lina är ju en fyraåring med energi som skulle räcka till tre eller kanske fyra normala fyraåringar och vill ingenting hellre än att galoppera nonstop mest hela tiden... Jag har faktist tränat även på det, att trava kontrollerat men även om det går bra (alltså från mitt perspektiv...) gissar jag att poängen inte kommer att bli så höga då hon travar som en islandshäst... Haha men det gör inte så mycket egentligen, sålänge galoppen håller måttet.

Vi får helt enkelt se hur det går. Min allra högsta dröm är ju att det går så pass bra att hon får ett wildcard till finalen på Flyinge, men då måste det verkligen gå sjukt bra så det är absolut ingenting jag vågar hoppas på även om det skulle vara fantastiskt roligt!

Håll tummarna för oss imorgon, det lär definitivt behövas!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0