Bil-lös!

Igår, efter att jag slagit ihjäl några timmar på föreläsningar om någonting som jag inte kommer ihåg vad det hette skulle jag åka till Patelito och umgås lite med min äldsta vän som jag lärde känna redan på dagis, vid sisådär tre eller fyra års ålder...

När jag precis skulle åka kom det upp för mig att jag inte hade någon bil. Hm... Och inte heller Anna hade någon bil för tillfället så jag kunde inte lånat hennes heller. Bussen skulle ju kunna varit ett allternativ, om det inte vore för att jag skulle behöva byta i Fruängen. Det skulle ju liksom inte vara alltför mysigt på hemvägen. Jag har nämligen varit med om ett obehagligt gängbråk där och vill inte gärna ta den vägen när jag är ensam...

Fick helt enkelt låna Idas cykel som införskaffades under tidigt 2000-tal. Den är lila med 7 växlar och bakåtbroms, men den duger... Jag trampade hela vägen till Huddinge och kom tillslut fram helskinnad (om än helt slut efter ett okänt antal uppförsbackar)!

Vi åt middag och gick på 3D-bio, ganska kul faktist! Jag skulle dock aldrig våga se en läskig film i 3D! (eller i och för sig så skulle jag nog avstå en läskig film på bio över huvudtaget...)

Väl hemma hos Pattie igen hade klockan passerat 23 och det var dags för mig att rulla hemåt. Det var nu jag blev lite rädd, det var ju kolsvart ute! Inte hade jag några lampor på cykeln heller, inte ens en reflex! Och ingen hjälm... Men jag hade ju mina 7 växlar och bakåtbroms (och klänning, svinkallt!!). Jag ringde hem till Anna innan jag trampade igång på allvar och varnade henne för min hemfärd:
-
Är jag inte hemma om 20 minuter så borde du bli orolig!!
 
End of the story var att jag kom hem livs levande tillslut, skönt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0