Hemma ifrån Karlstad!

Kan man ha mer oflyt än 4 fel i alla klasser utom en??
(det skulle väll i så fall vara 4 fel i ALLA klasser då...)


Både Hijo och Hermione hoppade super men jag fick verkligen ett nedslag i varje klass utom i en 1,30 då Hijo var felfri och kammade hem en vit rosett. Hästarna gick avdelning A (vuxenklass) den här helgen eftersom jag red 1,35 på dem igår, Hermies andra och Hijos debut.

Trots en helg som skulle kunna sammanfattas som stolpe ut är jag ganska nöjd ändå, framförallt efter igår då de bevisade att 1,35 inte var några som helst problem även om de bara är 6 år gamla, duktiga 6åringar!!

På onsdag åker jag vidare i Umeå, Moa ska tävla SM och jag ska sitta och heja på läktaren. Sedan ska jag passa på att hälsa på Bridget också, kul :D

Kommentarer
Postat av: Rebecca

nej jag håller med dig till fullo!

att rida avd A och rida mot klockan är två helt olika saker!

Jag syftar på dom som sitter o gasar o rider omhoppning.

Sen att ta upp dom 5cm är oxå det rätt bra förberedelse inför championat.

Men det är ju just när man tar upp dom från tex 120-130 det faktiskt blir skillnad i svårigheter.

när man bara tar upp dom en "femma" brukar inte svårigheterna skilja speciellt stort.



Sen som jag skrev så finns det vissa hästar med otrolig ridbarhet och kapacitet som fixar det lätt.

Mitt inlägg handlade mer om dessa "amatörer" som rider omkring på outbildade hästar som river halva banan medans ryttaren pressar och pressar och slutar med en knäckt häst.

tyvärr allt för vanligt :(

2009-09-23 @ 21:28:05
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0