Sitsträning!

Det hölls en djup diskussion mellan Helena och KG sent i lördags kväll efter aktionsmiddagen. Det heta samtalsämnet var min sits, eller rättare sagt min och Moas eftersom vi rider väldigt lika... Den halvt ostabila sitsen är någonting som ligger i våra gener menar Helena...

För att få bukt på problemet och bli ännu bättre till nästa år (vilket jag har som mål varje år...), har jag redan idag börjat tränat för att få till den till hundra procent. Det är ungefär som att jobba inför beachsäsongen, jag började för exakt en månad sedan... Stora problem kräver tid! (Beach 2014 here I come!)

Jag vet inte om jag får till sitsen tills nästa år, men om jag aldrig börjar så kommer jag defenitivt aldrig att få till den...!

Pinade mig själv och red både Hijo och Lina utan stigbyglar imorse. Det var jobbigt men gav resultat direkt (älskar snabba resultat!!). Båda hästarna blev superfina och träningsvärken har redan tagit plats på mina lår och på min mage... Fortsättning på strävan mot den perfekta sitsen följer!

Med Hijo de la Casa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0