Olyckan i Kumla.

Jag var i Kumla i helgen och red Lina i 4års-semifianlen. Några starter innan jag skulle in på banan hände någonting hemskt. En med mig jämnårig tjej ramlade av sin fyraåring, hamnade på fötterna men blev sedan sparkad riktigt illa av sin häst i landningen, tror att sparken träffade bröstet eller liknande...

Om jag fattar saken rätt så räddade Roine Carlssons man livet på henne. Han är läkare och var tack och lov (!) på plats när olyckan skedde. Hjärtat slutade fungera men han fick igång det på henne igen... En otrolig tur att han fanns på plats, en riktig vardagshjälte.

På några minuter var ambulanser på plats och de kunde snabbt transportera henne till universitetssjukhuset i Örebro.

Alla förstod dock att läget var oerhört kritiskt. Stämningen var fruktansvärt låg, folk grät och själv var jag inte långt ifrån tårar jag heller, även om jag inte kände den drabbade. 

Idag läser jag att hon fortfarande är vid liv och att läget har stabiliserats ytterligare. Det känns otroligt skönt att höra eftersom jag har haft svårt att släppa händelsen. Det blir så uppenbart att det man håller på med faktist är farligt.

Man får sig en tankeställare. Det kunde lika gärna varit jag som fått sparken... Åter igen blir man påminnd om att man ska ta vara på och vara rädd om det livet man har!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0