indiankonversation...

När jag var på OK/Q8 i Huddinge idag för att tanka hästbilen hade jag en märklig konversation med killen på macken. Eller snarare han som hade en märklig konversation...

- Vilken fin liten hästbil du har där...

- Tack, den är bra faktist.

- Brukar du sova i den oxå?

- Ne, men det finns en soffa i den så man skulle kunna sova om man ville.

- Aha, tävlar du och så? Hoppning eller dressyr eller...?

- Mm i hoppning... (Nu hade jag skrivit på kvittot och ville lämna macken...)

- Okej.. Jag förstår mig inte riktigt på det där.. Tänk indianerna som red utan sadel, hur gick det till? De hade väll inget träns heller, eller någonting i munnen...

- Ne men det gick tydligen ändå...

- Ja... Sen kom i alla fall vithudade människor och fick lite ordning!

- Haha aa precis.. Men tack då, hej då! (springer ut innan han han börja prata om någonting nytt...)

- Hej då!

Jag tycker i och för sig att det är trevligt med folk som vågar prata med andra bara sådär, men den här killen var nog lite överdrivet pratsjuk... Och jag kan inte riktigt greppa vad han ville komma med att ta upp den där indiangrejen...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0