Flickan som lekte med elden.

Känner mig bättre idag, eller gjorde det redan igår kväll faktiskt :) Kunde till och med pallra mig iväg till Heron city för att se film nummer två i Stieg Larssons triologi.

Jag är ju helt frälst på första filmen och hade såklart höga förväntningar på den andra. Den kanske inte riktigt nådde upp till samma nivå som film nummer ett men den var absolut grym ändå! Märktes dock att det är första filmen av två eftersom den lämnar efter sig en del frågetecken i slutet... LÄNGTAR TILLS 3AN KOMMER NU!!!

Jag satt i alla fall på helspänn hela filmen igenom och det var action från början till slut. En gång blev jag så rädd att jag nästan hoppade upp i knät på Moa (som för övrigt har läst boken och varnade mig hela tiden i förebyggande när det kunde hända någonting obehagligt.. Blev en del varningar under filmens gång kan jag säga...).

Hur som helst var det en film absolut värd att ses! En fantastiskt välgjord film med massa spänning och med otroligt grymma skådespelarinsatser!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0