Vill träna nu nu nu!!!

Alla mina hästar vilar just nu utom Junior och det är fruktansvärt tråkigt att inte få rida ordentligt, inget ont om JR men det är liksom inte samma sak att rida 3åring som att rida en äldre tävlingshäst...

Saknar framförallt att rida och hoppa Hermione!! Det är det jag saknar mest, den hästen är ju helt fantastisk! Av alla hästar jag någonsin ridit är hon den absolut roligaste... Hon har ett driv, en vilja och ett klipp från backen som passar mig perfekt!

Saknar även att få tävla Lina, hon är så otroligt skärpt vid tävling och när man sitter på henne växer ens självförtroende från 7 till 10 från första uppvärmningssprånget!

Hijo har jag ju precis ställt av, så honom har jag inte hunnit sakna att rida än. Ska jag vara ärlig så är det rätt skönt att han vilar just nu då man oftast får massa attitydsproblem på köpet när man sätter sig upp (i och för sig kan man få dem även från marken ibland...). Jag måstye dock poängtera det att han har växt väldigt mycket under senaste året och sköter sig faktist bättre och bättre även om han fortfarande lever efter mottot "Inte lätt att vara ödmjuk, när man vet att man är bäst..."


Världens bästa Hermione!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Haha - Malin, det är så sjukt skönt att läsa om Timpa, kan inte låta bli att skratta åt att det är skönt att slippa attitydsproblemen ;) vet precis vad du pratar om. Men tur att han ändå vinner i längden ;)

2009-11-22 @ 23:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0