Parkeringsböter!!!

På tisdagar är det städning på våran gata vilket gör att alla bilar måste flyttas ifrån vägen. Om bilarna inte flyttas bestraffas det med en otrevlig P-bot.

Gårdagens problem för mig var att jag hade en av hästbilarna ståendes på gatan och hade ingen möjlighet att flytta på den då jag var billös på jobbet och efter arbetsdagens slut var jag tvungen att med tåg snabbt ta mig till skolan och lämna in min uppsats innan deadline rann ut. Jag fick helt enkelt acceptera att jag skulle få böter...

Skapligt irriterande var det att se lappen på bilrutan när jag kom hem... Eftersom jag inte kunde känna någon vidare dragningskrafft till P-boten lät jag den sitta kvar bakom torkarbladet under natten, den kunde gott frysa lite!!

Imorse klockan halv 7 när jag skulle köra hästbilen till gården såg jag att det inte alls var någon P-bot, utan istället ett vanligt, randigt A4-papper som någon rivit ur ett block. På lappen stod det: OBS! Bilen är trasig, flyttas senare idag 24/11.

Hahaha den handstilen kunde jag inte ta fel på. Det var min pappa som skrivit lappen som räddat mig ifrån en otrevlig böter... Thanks dad! Jag tog bort lappen, satte mig i den trasig bilen och rullade hemmåt, sjukt nöjd ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0