New moon - lite utan en besvikelse.

 The Twilight - New moon


Jag var och såg New moon igår. New moon som är efterföljaren till filmen Twilight som gjorde ett sådant stort intryck på mig... Tyvärr var inte New moon alls i samma klass som den första filmen.
Jag hade såklart höga förväntningar vilket gjorde att jag var aningens besviken när jag lämnade den fullproppade biografen efter midnatt igår. Edward var vaken lika snygg eller charmig som i Twilight men däremot hade Jacob, som i ettan gestaltar en liten indianpojke växt och förvandlats till värsta hunken vilket gjorde att Edward istället såg blek och tanig ut...

Sedan förvandlades historien från att kännas realistisk i Twilight till att bli rena rama fantasy-filmen i New moon. TRÅKIGT!!! Nu tror jag inte längre på vampyrer... Fantasy kan ju vara bra, men i filmer som Harry potter, i New moon blev det bara larvigt!

Okej ni som inte vill veta slutet bör inte läsa det här... New moon var faktiskt grym från början till lite längre än mitten, men i slutet spårade den, vilket gjorde att betyget drogs ned rejält. Sista scenen var urlarvig när Edward frågar Bella om hon vill gifta sig med honom... HAHA VA?? Från att ha varit en historia om förbjuden och omöjlig kärlek till att förvandlas till rena One tree hill-serien där folk ska gifta sig innan studenten?? NEJ NEJ NEJ!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0