Missfoster till kanelbullar.

Vi ska ha stallmöte imorgon så jag skulle vara duktig och skulle baka bullar igår...

Hade fixat alla ingredienser och rörde ihop dem på ett godkänt sätt. Lät sedan degen jäsa under duk, än så länge alla rätt. Jag ställde därefter Annas äggklocka som dagen till ära användes till det som den är till för, ringa när någonting lagat är färdigt. I vanliga fall används bara äggklockan när det är dags för hårfärgning hemma hos oss...

När degen sedan jäst klart så var det bara det roliga kvar, att göra bullarna. Problem startade dock då jag insåg att jag inte hade någon sådan där... eh... kavel. Hur bakar man bullar utan kavel??

Jag gjorde trots det så gott jag kunde och fick ändra min plan en aning, det fick istället bli någon form av släkting till kanelbullen, kanelbollar ungefär... De blev verkligen sjukt stora och fula, riktiga missfoster till bullar. 

Berättade om händelsen för Hanna imorse och hon undrade då:

- Men varför tog du inte bara en pet-flaska och kavlade med?

HAHA åå tänk om man kunde tänka så långt, att man kunde använt något alternativt istället för en kavel... Det är nog trots allt som folk brukar säga, mitt mörka hår är bara en fasad, i grund och botten är jag trots allt blond och kommer troligtvis få fortsätta vara det livet ut. 'Suck'.   


Naturlig hårfärg


Kommentarer
Postat av: sistah

haha dom går nog åt ändå ska du se...

2009-11-02 @ 19:40:40
Postat av: Anna

Ja eller varför inte ta KAVELN som du faktiskt hade hemma... Mupp!!

2009-11-04 @ 17:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0