Linis is back!

Jag red Lina för första gången efter vilan idag. Det var otroligt kul! Hon började med att tävla med Goose och Maav om vem som skulle komma först ner till ridhuset. Eftersom de andra två inte var med (framförallt inte Maav som segade ner till ridhuset likt en sköldpadda...) vann hon överlägset. Väl inne i ridhuset ville hon helst av allt bara galoppera hela tiden. Supernice att få rida min absolut ambitiösaste häst igen <3

Hoppade även lite med Junior. Han slog rekord idag då han lätt som en plätt tog sig över ett räcke på 70 cm, självklart bytte han även till rätt galopp efter hindret. Världens finaste 3åring!

Ikväll blir det festligheter på Globen igen och imorgon ska jag dit och se morgonens hoppning och heja på Helena såklart! Riktigt grymt föressten att Chamonix vann pris på ryttargalan i torsdags. Hon är verkligen morgondagens häst och jag kommer ihåg att Helena sa det till mig redan när hon precis fyllt 7. Det var i Högbo och Helena visste redan då att det var en häst att räkna med. Kul!


Själv så tror jag mycket på den här hästen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0