Klädsel i Dubai!

I januari fyller min pappa 50 år och vi kommer då att åka till Dubai!

Det finns dock en jobbig liten detalj... Kulturen eller religionen eller vad man nu klassar det som har en viktig regel... Burkan på liksom! Haha riktigt så illa är det inte men inga kläder som slutar ovanför knäna eller axlarna accepteras. Alltså inga shorts, kjolar, klänningar, linnen, tubtoppar and you name it... Sköööört då jag bara har sådana sommarkläder, man är ju liksom livrädd för bondbränna!!

Istället för snygga sommarklänningar blir det t-shirts med tillhörande sarong?? Haha fy fan! På ett sätt kan jag inte förstå varför de har krav likt dessa när vi accepterar heltäckande tältklädsel i vårat land... Men jag antar att det inte är någonting att argumentera emot. Jag får helt enkelt bara acceptera det och klä mig som en tant. 

Långkjol eller inte, jag ser väldigt mycket fram emot det, grymt att börja året med en paradisresa. Weeei!

 

Kommentarer
Postat av: sis

det kommer bli grymt!:D

2009-11-23 @ 19:34:43
Postat av: S

I dubai är de inte så illa, dom börjar bli vana med turister nu... utanför dubai är de värre... va där i våras och folk sa samma sak till oss då, och att jag och min pojkvän som jag var med inte skulle kulla hålla i hand osv.

Men jag gick i shorts och linne och ingen kollade!! inte heller när vi "visade att vi hörde ihop" så att säga, sen kanske vi inte tokhånglade men ;)

2009-11-27 @ 21:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0