Hysteri-influensa!

Galna kosjukan, fågelinfluensa, svininfluensan... Hur allvarliga är dessa sjukdomar egentligen? De två förstpresenterade inbringade panik hos en hel planet för att sedan blåsas bort med en havsbris. Den sistnämda har nu panikartat släppts lös och folk är mer eller mindre hysteriska.

Frågan är nu om man bör vaccinera sig eller inte. Jag tror faktist att jag håller mig till inte (!) då jag är livrädd för sprutor, inte vill bli sjuk genom att frivilligt spruta in svininfluensa i kroppen och hoppas att detta med svininfluensa ska blåsas bort likt kosjukan och fågelinfluensan.

Efter att ha läst journalistik i snart 2 år har jag även insätt det att media i allmänhet har en otrolig förmåga att blåsa upp saker och ting. Så än så länge är jag lugn i hysterin.

Hanna berättade att hon läst att 1 av 200 000 som insjuknar dör, alltså typ 0,0001 stycken (nu drog jag bara till med nått...) Jag hoppas att den där 0,0001 inte är jag... Det borde inte vara det eftersom jag än inte har drabbats av influensan och om jag oturligt nog skulle göra det så borde jag inte ligga i riskzon då jag inte har några övriga problem! (Jag tror inte att mitt cashewnöts-beroende räknas...).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0