Hästig tisdag

En halvt händelselös tisdag. Jobb och plugg om vartannat och ikväll väntar ett stallmöte. Blir oftast inte så mycket vettigt sagt, vi fikar mest och pratar lite allmänt... Kan bli trevligt eftersom vi har så grymt bra hyresgäster :)

När jag ändå är inne i hästsnacket kan jag passa på att presentera min nya häst, Junior! En treåring som säkert är den absolut sötaste som någonsin vandrat på jorden. Otroligt söt!! Med Stakkato som pappa For Pleasure som morfar och kolsvart. Tyvärr är han lite liten, vilket i och för sig inte gör mig så mycket rent storleksmässigt, men självklart har en större häst lättare för sig när de blir äldre och ska hoppa stora banor...

J är inriden men var inte riden på över ett halvår när jag fick hem honom i mitten på oktober. Efter att tandläkarn dragit ut fem (!) tänder på honom kunde jag tillslut sitta upp i söndags. Det gick faktist bra, stackars lilla Junior var superspänd och rädd men gjorde trots det ingenting dumt. Har ju lärt mig sedan Canon att det bara är framåt som gäller på hyperspända 3åringar, så jag red fram fram fram och han slappnade så småning om av en aning, men inte helt... Vi jobbar vidare på det och jag hoppas även kunna hoppa in honom om en månad eller så för att sedan satsa på 4års-championaten i vår.



Kommentarer
Postat av: Jenny Andersson

vad sött han e.låter precis som Mini.Han kommer oxå från Lagerfeldt.:)

2009-11-03 @ 18:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0