Hijo är ännu mer tiger nu!

Våran veterinär skickade sms till mig precis när jag vaknat i förmiddags och skrev att om jag skulle hinna klippa Hijo innan Högbo var jag tvungen att göra det idag. Me Hijo är nämligen inte alltid den mest sammarbetsvilliga lilla pållen och behöver därför lite lugnande för att en klippning ska kunna genomföras....
Jag kastade på mig kläderna och åkte på sturt hem till gården för att hinna ta in honom innan Marianne tittade förbi, man vill ju inte vara sen när hon är snäll och kommer förbi på en söndag! Jag han både få in stjärnan och ta fram klippmaskinen innan Marianne var på plats. Han dock inte prova den på någon snäll häst innan, utan litade helt enkelt på att maskinen var i form för klippning av en hårboll som me H. Men så var självklart inte fallet, den sackade hår och betedde sig allmänt stökigt! Haha fy fan va Hijo ser ut nu!!! Som en randig tiger med inslag av mörkare längre hår här och var.
Som tur är bedöms inte min sport, utan resultaten utkommer av ren prestation och jag tror inte att hans kapacitet och underbara inställning påverkas av att pälsen har sett bättre dagar. Vill dock poängtera att det inte är första gången jag klipper en häst, utan att det brast på klippmaskinen denna gången och inte på klipparen ;) Belive it or not.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0