Cats...

Jag hittade först inte min ena sko imorse. Ställer alltid stallskorna i kattrummet hemma hos oss eftersom hundarna inte går in där och då inte heller kan bita i skorna... Efter lite letande fann jag dock den bortsprungna skon en bit in i rummet, tyckte nog att det var lite konstigt att katterna flyttat på den men tänkte inte mer på det utan bar istället båda skorna till hallen för att sätta på mig dem och gå ut.

Jag satte på mig den ena skon utan problem men när jag skulle sätta på mig den andra så tog det stopp... Skon var inte lika tom som det brukar vara. Utan att tänka mig för körde jag istället in handen i skon, en handling som jag såhär i efterhand skulle avrått ifrån... En obehaglig känsla kan jag lova! Ropade sedan på mamma som fick tömma skon. Hon vände den upp och ner, ut kom en död fågel. Hur har en fågel tagit sig in i huset, passerat kattluckan till kattrummet, flyttat på min sko, lagt sig i den och sedan dött?!

Finns bara en trolig förklaring....




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0