Skörgubbe!

Igår när jag satt på pendeltåget påväg in mot stan satt det en man bakom mig. Skulle gissa att han var i 50årsålder, kanske närmare 60... Han hade grått hår, glasögon och ingen direkt utstickade outfit. En vanlig gubbe helt enkelt (trodde jag iaf...). Han satt och pratade i mobilen och jag kunde bara inte låta bli att lyssna när jag hörde vad han pratade om...

Vi pratade hela vägen från Berlin till Köpenhamn... Jag menar det är kul med uppmärksamheten men det stämmer inte riktigt. Hon är ju söt och så men... Alltså det stämmer på det sociala planet men inte rent sexuellt så att säga... Hon är liksom virrig.. eller vad ska jag säga.. hispig, hon är hispig!.... Hon är ingen 9-poängare direkt, jag skulle säga en 4a, eller kanske 6a... Men det är ju kul att ha någon att smsa med... Hon vill att jag skickar pengar så att hon kan sms till mig... Det är ju kul att ha en 25åring som skickar kärleksbrev till en... Ja, jag klarar det här!

Haha herregud, blev ingen långtråkig 12minuters-resa till centralen i alla fall. Efter kärleksproblematiken fortsatte han att babbla om sina stresshormoner och sitt adrenalin som gjorde honom röd och stickig i ansiktet och efter det var han bekymrad över ett lättare alkoholberoeende. Skulle kunna sammanfatta honom som en jäkligt skör gubbe med andra ord!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0