Min häst har förvandlats till ett monster!

Vilken jobbig dag det har varit idag!

Allt började som planerat. Jag gick upp klockan sju för att hinna rida två hästar innan den planerade res-start-tiden som var tänkt till klockan 10.00. Allt var packat och hästarna var motionerade i tid men som vanligt kan inte allt bara flyta utan ett helt oväntat strömavbrott gjorde så att vi fick skjuta på starten eftersom vi inte kunde fylla upp lastbilen med vatten...

Strömmen kom tillbaka efter någon timme och hästarna lastades upp på bilen. En minut senare stod Hijo på bakbenen och fastande med ena benet i krubban.... Vi vred och vände på mellanväggarna i lastbilen för att hitta en lösning, en lösning som aldrig kom fram till. Det fanns bara ett alternativ, lasta monstret på lilla hästbilen och åka med två bilar till skåne.

Vi lastade upp Hijo på lilla bilen där han direkt tog sats för att hoppa upp, över och ut.. Livsfarligt med andra ord. Vi fick ta till alla grindar vi hade och bygga en bur...

Tillslut kom vi iväg. Jag som hade laddat med en box av uncut One tree hill säsong 4 som jag hade sätt fram emot att kolla på i sängen alla 7 timmar ner till skåne. Nu fick jag istället köra lilla hästbilen med rena rama Hannibal Lector i en bur bakom mig! En bullrig bil med trasig radio och trasig fläkt, första gäspningen kom vid Salem... Åtta och en halv timme senare kom vi äntligen fram till tävlingsplatsen.

Strulet var dock inte slut då utan fortsatte även här när Hijo gjorde ett försök att hoppa ur boxen. Vi kunde som tur var byta till en annan box med galler, så nu står han bakom lås och bom igen.

Såhär en tjugo minuter efter midnatt är det dags för middag, hoppas på bättre flow resten av veckan!  


Häst i bur...  

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Åhhhhh, förbaskade hästapålle! Så bara måste han se sådär galen ut och visa vitögat - som på kortet - som att det är alla andra som är livsfarliga och inte han. Nu får han skärpa sig och hjälpa dej på måndag!

2009-07-11 @ 11:55:54
Postat av: Rebecca

hahaha han och Sören skulle ju kunna bli polare ju!

2009-07-12 @ 17:36:06
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0