uppsatsskrivandets slutspurt!

Monday! Sitter på kontoret och sliter med uppsatsen. Det är faktiskt ganska roligt då jag känner att jag kommit fram till en del användbara slutsatser. Om en vecka har jag deadline för den slutliga inlämningen och jag kommer att hinna klart vilket känns kanon! Sedan är man journalistikvetare på riktigt ;)

Bjuder här på en mini-liten del:

Enligt vad jag har kommit fram till ligger den tidiga samhällssynen om kvinnor respektive män i sportsammanhang fortfarande till grund för den kulturella uppfattningen som finns i dagens samhälle. Denna slutsats drar jag då Lundbäck och Svanstedt framställs på helt olika sätt i framgångsartiklarna där Svanstedt hyllas till skyarna medan Lundbäcks seger istället tonas ner och materiella ting samt utseende hamnar i förgrunden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0